Siirry pääsisältöön

Aamusmoothie

Olen aina ollut todella huono syömään aamupalaa. Heti herätessä ei ole ikinä nälkä, mutta jo tunnin päästä on. Olenkin tässä joutunut opettelemaan aamupalan syöntiä, onhan se päivän tärkein ateria. 

Sain ystävältäni hyvän vinkin smoothien tekoon. Ennen tein smoothiet rahkapohjaisina ja ne eivät maistuneet suussani hyvältä. En muutenkaan pidä rahakasta. Nyt olen tehnyt smoothiet kananmunan valkuaisista. Kyllä, valkuaisista. Ensin olin suorastaan kauhuissani kun minulle ehdotettiin valkuaisen laittoa smoothieen. Luulin, että siinä maistuu kananmuna. Onneksi kokeilin, nyt aamut alkavat mitä parhaimmilla smoothieilla. Teen yleensä kaksi annosta, toisen syön aamulla ja toisen sitten iltapalaksi. Joukkoon voi laittaa mitä mieleen tuleen; hedelmiä, marjoja, siemeniä. Joukkoon kannattaa laittaa myös loraus jotain nestettä, jotta smoothiet ovat hieman löysempiä ja sekoittuvat paremmin. Itse käytän joko maitoa tai vettä. 



Tässä kauniin punaisessa smoothiessa on valkuaisten lisäksi vadelmia, banaani sekä säilykeananasta. Rasvanlähteenä olen käyttänyt chia-siemeniä. 



Keltaisessa herkussa olen käyttänyt banaania sekä tuoretta ananasta. Mausteeksi laitoin ripauksen kanelia ja kardemummaa. Myös tässä on chia-siemeniä. 



Kolmas vaihtoehto on niinsanottu kuningatarsmoothie. Joukossa on siis mustikkaa, mansikkaa sekä vadelmaa. Sekä tietysti chia-siemenet. Vinkki! Jos käytät jäisiä marjoja niin kannattaa niiden antaa hieman sulaa ensin, menevät paremmin sekaisin blenderissä. 

Vielä yhden smoothieohjeen voit käydä lukemassa Hikinen mutsi -blogista. 

Nyt blenderit hurisemaan ja smoothien tekoon!




Kommentit