Siirry pääsisältöön

Elämäntaparemonttia takana kohta vuosi



Kohta on mennyt vuosi siitä, kun elämäntaparemontti alkoi. Vuoteen on mahtunut niin ylä- kuin alamäkiä. Pääsääntöisesti kuitenkin niitä ylämäkiä. Suurin pelkoni oli, että innostus lopahtaa jossain vaiheessa, mutta niin ei ole käynyt. Ei edes vuoden jälkeen. Liikunnasta on tullut minulle elämäntapa, ihan kuin oli tarkoitus. Treenaan salilla 3-5 kertaa viikossa riippuen siitä, miten omat työt antavat periksi. Tein itselleni lupauksen, että syksyllä tekisin enemmän aerobista. Se on minulle edelleen vaikeaa enkä pidä lenkkeilystä lainkaan. Joten jos salonseudulta löytyy lenkkiseuraa, otetaan sitä vastaan erittäin mielelläni. On ihan varmasti helpompi lähteä lenkille, kun on sopinut lenkkitreffit. Ei kehtaa perua, koska on jo sovittu. 


Eniten kuitenkin edelleen tuottaa vaikeuksia ruokavalio. Pääsääntöisesti kyllä syön perusterveellistä kotiruokaa, mutta välillä saattaa lipsahtaa. En kuitenkaan ole ajatellut tehdä tätä hommaa hampaat irvessä vaan haluan myös nauttia elämästä. Olen kuitenkin muuttamassa elämäntapoja kokonaan, en tiukalla dieetillä.  Ja olenhan oppinut vuoden aikana erittäin paljon. Enää en osta eineksiä kaupasta, ostoskärrystä löytyy reilusti kasviksia ja hedelmiä. Olen kokeillut uusia asioita, joita en koskaan kuvitellut edes syöväni. Näihin kuuluu mm. härkis, pavut ja linssit. 

Sitten niihin tuloksiin. Ja mikä tärkeintä, oikeanlaisia tuloksia tulee koko ajan. Paino laskee tasaiseen tahtiin, kohta alkaa olla -30kg saavutettuna. Sentit keskivartalolta katoaa edelleen ja vanhat vaatteet alkavat käydä jo isoiksi. Olin asettanut itselleni tavoitteen, että vuoden 2018 lopussa olen laihtunut 40kg. En usko, että pääse tuohon tavoitteeseen, mutta se ei haittaa. Olen erittäin tyytyväinen kaikkiin näihin jo tiputtettuihin kiloihin. Hitaasti hyvä tulee, kuten on tapana sanoa. Ja itse uskon myös siihen. Kun paino tippuu hitaaati, se myös pysyy pois. Toivon, että joskus olen saavuttanut tavoitteeni. Tavoitteeni on olla normaalipainoinen, voida hyvin henkisesti ja fyysisesti. Ja onpa mulla myös eräs salainen ja kaukainen haave, mutta siitä ei uskalla vielä puhua edes ääneen. Katsotaan asiaa rauhassa muutaman vuoden päästä. 




Huhtikuussa kerroin miten välttelin julkisia tilanteita (voit lukea aiemman postauksen TÄSTÄ ) ja etsin erilaisia syitä miksi voisin jäädä kotiin. Suurin syy siihen oli tyytymättömyys omaan peilikuvaan ja oloon, joka minulla oli. Nyt kaikki on kuitenkin aivan eri tavalla. En jätä enää tapaamisia tai aiemmin sovittuja juttuja väliin vedoten johonkin olemattomaan syyhyn. Voisin sanoa, että nautin ulos lähtemisestä. Se, että vaatteet istuvat paremmin, tekee aika paljon itsetunnolle. Samoin kaventuneet kasvot luovat aivan erilaisen pohjan meikkaamiselle. Olen joutunut opettemaan uudestaan mm. varjostusten teon, koska poskeni ovat kaventuneet ja näin ollen varjostus tulee hieman eri kohtaan.


Oletko itse ajatellut muuttaa elintapojasi? Kaipaatko vinkkejä terveellisempään ruokavalioon? Tai ideoita miten lisätä liikuntaa jokapäiväiseen elämään? Tai haluatko voida kokonaisvaltaisesti paremmin. Nyt sinulla on mahdollisuus tähän kaikkeen. Lokakuussa alkaa Henriikan remppamimmit joka on kolmen kuukauden mittainen valmennus. Alkuun etsitään sinulle omat tavoitteet valmennukselle ja kartoitetaan sinun tilanne. Mukaan mahtuu vain 20 nopeinta, joten toimi nopeasti. Lisätietoja saat laittamalla minulle viestin tai klikkaamalla TÄSTÄ ja valitsemalla ensimmäisen kuvan.





 





 


















Kommentit